Yhteystiedot Rauma-Info Haku Palvelut Hallinto Pöytäkirjat Linkit Palaute
 

Huvia & hyötyä

Avoimet työpaikat

Kaavoitus

Kartat

Kaupunginteatteri

Kaupunki tiedottaa

Kirjasto

Matkailu

Rakentaminen

Tarjouspyynnöt

Tiedotuslehdet
 

Sähköiset palvelut

Kuntalaisaloite

Kysymystori

Lomakepalvelu

Palautteet

Päivähoitohakemus

Pöytäkirjat

Valtuuston kokoukset

Lisää sähköisiä...

  Ajankohtaista

Rauma liittyi Facebookiin ja YouTubeen

Rauman kaupunki on hypännyt kertaheitolla mukaan sosiaalisen median pyörteisiin perustamalla oman sivunsa Facebookiin sekä oman kanavansa YouTubeen. Samalla Rauma nousi alan asiantuntijoiden mukaan sosiaalista mediaa käyttävien kuntien etujoukkoihin Suomessa.

Rauman kaupunki haluaa lisätä vuorovaikutteisen viestinnän osuutta kokeilemalla viestintää siellä, missä kuntalaiset jo nyt viestivät innokkaasti. Tavoitteena on Facebookin ja YouTuben avulla edistää kunnan ulkoista viestintää ja markkinointia, parantaa vuorovaikutusta ja lisätä yhteisöllisyyttä kunnan asukkaiden ja kunnasta kiinnostuneiden keskuudessa

Perinteisten palautteiden ja aloitteiden lisäksi kaupunki kokeilee sosiaalisen median välineitä keskustelu-, markkinointi- ja rekrytointifoorumina.

Viestintäpalvelut vastaa Rauman kaupungin sosiaalisen median ylläpidosta, käytöstä, osaamisen varmistamisesta, toiminnan arvioimisesta ja jatkokehittämisestä. Viestintäpalvelut ei ennakkotarkasta eli moderoi Rauman kaupungin Facebookin keskusteluun osallistuvien tekstejä, mutta poistaa aiheeseen liittymättömät ja hyvän viestintätavan vastaiset viestit.

Rauma saavutti Facebookissa mainion vastaanoton, sillä muutamassa päivässä kaupungin sivuista ”tykkäsi” yli 280 henkilöä pelkän Facebook-verkoston välityksellä, vaikka varsinaista perinteistä markkinointia kaupunki ei ole asian suhteen ehtinyt edes aloittaa. Tämä osoittaa konkreettisesti sosiaalisen median tehokkuuden ja monipuolisuuden kommunikoinnin ja yhteisöllisyyden välineenä.

Facebookia Rauma voi käyttää kaksisuuntaisena kanavana erilaisista tapahtumista ja ajankohtaista asioista tiedottamiseen, sillä Facebook -käyttäjät voivat antaa kommentteja, joiden avulla kaupungin osallistumista sosiaaliseen mediaan voidaan kehittää edelleen.

Facebook-sivulla on mahdollisuus katsoa myös valokuvia ja videoita, mutta varsinainen videokavalkadi löytyy Rauman YouTube -kanavalta, jonne on koottu sekä kaupungin omaa videotuotantoa että YouTuben perusidean mukaisesti eri henkilöiden kuvaamia Rauma-aiheisia videoita. Rauman kaupunki tulee luonnollisesti lisäämään kanavalle omaa videotuotantoaan sitä mukaan kun videoita eri aihealueista valmistuu.

 


 

Rauman seudun kunnat tilasivat keväällä 2010 tutkimuksen siitä, miten suomalaiset kunnat käyttävät sosiaalista mediaa.
Lue lisää ....


Sivuston Facebook-ohjeistus käyttäjille

 

Ajankohtaista -sivulle

Kaupungin etusivulle


 
29.01.2013