Ajankohtaista

Palvelupiste Pyyrman uudistuu

Vanha kaupungintalo, pyyrman, kaupungintalo, talo, valtakatu

Keskitetyllä asiakaspalvelulla vastataan kuntalaisten toiveisiin.

Rauman kaupunki vastaa kuntalaisilta tulleisiin toiveisiin keskittämällä lisää asiakaspalvelua kaupungin palvelupisteeseen. Palvelupiste Pyyrmanin uudistusta ja laajennusta alettiin valmistella, kun vanhalta kaupungintalolta vapautui tilaa kauppakamarin muutettua Sinkokadulle. Vuonna 1902 vapaapalokuntalaisille valmistunut uusrenessanssirakennus on tuonut suunnitteluun omat haasteensa.

Tarjolla olevat neliöt on kuitenkin pyritty hyödyntämään tarkoin käyttötarkoitukseen sopiviksi, sanoo talotoimen arkkitehti Minna Linnala. Tilamuutosten jälkeen käytössä on koko vanhan kaupungintalon alakerta ja uudistuneisiin tiloihin päästään muuttamaan vuodenvaihteessa. Vanhaan kaupungintaloon keskitetään myös muita palveluja. Sisäänkäynnit ovat sekä Kanalinrannan että Valtakadun puolella ja suunnittelussa on huomioitu myös esteettömyys.

Uudistuvissa tiloissa jatkaa palveluja matkailuneuvonta. Niiden seuraksi tulevat kaupungin isännöintitoimisto ja pysäköinninvalvonta sekä Rauman Energian asiakaspalvelua. Jatkossa Pyyrman tarjoaa myös varhaiskasvatuksen palveluneuvontaa sekä palveluja maahanmuuttajille ja rakentajille, palveluesimies Mari Soilukari kertoo.

Asiakaspalvelun kehittämiseen ja keskittämiseen on ollut selkeä tarve. Siihen saatiin vahvistusta myös syyskuussa järjestetyssä kuntalaiskyselyssä. Kyselyyn vastanneista raumalaisista valtaosa haluaisi saada asiakaspalvelua yhdestä pisteestä. Myös sähköisiä palveluja kehitetään, mutta ne eivät täysin korvaa perinteistä asiakaspalvelua.

Meille asiakaslähtöisyys ja -palvelu ovat tärkeitä asioita ja haluamme näillä muutoksilla mahdollistaa entistä onnistuneemman asiakaskohtaamisen, Soilukari ja Linnala kiteyttävät.