Ajankohtaista

Pyöräilyn markkinoinnin kehittämishanketta esiteltiin Vanhan Raatihuoneen edustalla

Pyöräileviä ihmisiä kadulla.

Raumalla käynnistyi keväällä pyöräilyn markkinoinnin kehittämiseen suunnattu hanke, jonka tarkoituksena oli tarkastella pyöräilyä palveluna ja kehittää markkinointia. Osana hanketta suoritettiin kysely, jossa kartoitettiin raumalaisten pyöräilytottumuksia. Kyselyn pohjalta määritettiin viisi pyöräilijäprofiilia, jotka kuvaavat raumalaisten pyöräilytottumuksia. Hankkeen aikana myös laaditaan uusi pyöräilykartta niin raumalaisten kuin Raumalla vierailevien tarpeisiin.

Vanhan Raatihuoneen edustalla 27.7. toteutettu I BIKE Rauma –työpaja antoi raumalaisille ja vierailijoille mahdollisuuden kommentoida pyöräilykarttaluonnosta sekä pyöräilijäprofiileita. Tapahtumassa sai lisäksi ideoida markkinointilauseita, joilla ihmisiä saisi houkuteltua pyöräilemään enemmän.

Raatihuoneella vieraili runsaasti pyöräilystä kiinnostuneita ja kommentteja sekä kehittämisideoita tuli runsaasti. Toiveissa oli muun muassa sähköinen kartta ja reittiopas, pyörävuokrauspaikkoja sekä kaupunkipyöräjärjestelmä, jolla pyörän vuokraus olisi sujuvaa.

Usea kävijä totesi Rauman olevan kompakti kaupunki, jossa välimatkat ovat lyhyitä ja pyörällä liikkuminen helppoa.