Rauman kaupunki julkaisi viime vuoden lopulla kaksi Rauman Tarinaan pohjautuvaa agenttielokuvaa. Mielenkiintoa herättäneillä elokuvilla on pian jo 20 000 katselukertaa. Agenttiteema on osa Rauman kaupungin markkinointia ja strategian jalkautusta.
– Helmikuun alussa UraStartti-messuilla kaupunki esittäytyi agentti-ilmeellä ja jaossa oli mustavalkoiseen kääreeseen pakattuja salmiakkitikkareita. Kaupungin markkinoinnissa mietitäänkin parhaillaan, miten agenttiteemaa voitaisiin saada näkyville vielä paremmin. Luvassa on ainakin agenttituotteita, kuten roll-upeja, strateginen viestintäasiantuntija Kristiina Lehtonen kertoo.
Kaupungin henkilöstö on ottanut agenttiteeman hyvin vastaan. Henkilöstön pyynnöstä toteutettiin muutamia erilaisia agenttipaitoja.
– Henkilöstöltä tuli toive agentti-t-paidoista ja vastasimme toiveeseen ripeästi. Kaupungin työntekijät ovatkin ostaneet paitoja kiitettävästi käyttöönsä, Lehtonen sanoo.
Lisäksi on ehdotettu, että kaupungin palvelupisteissä työskentelevien henkilöiden vaatetuksessa näkyisi jatkossa agenttiteema, samoin matkailuoppailla.
– Agenttiteema on leviämässä myös nuorison keskuuteen. Huhtikuussa toteutettavassa KUULLAANKO-päivässä mietitään, mitä Rauma-agenttius voisi tarkoittaa käytännössä raumalaisille nuorille ja lapsille.
Muistatko vielä syksyn somehitit? Nyt voit palauttaa agenttielokuvat mieleesi!
Rauma-agentit, osa 1: Terveellinen, turvallinen ja palveleva Rauma
Rauma-agentit, osa 2: Vireän elinkeinoelämän Rauma