Rauma mukana Lounais-Suomen yhteisosastolla maailman suurimmilla ruokamessuilla

Ruokamessut_lasipurkit_Internationale Grüne Woche

Lounais-Suomi on näkyvästi esillä Berliinissä 18.–27.1.2019 pidettävillä Grüne Woche -ruokamessuilla. Vuosittain järjestettäville maailman suurimmille ruokamessuille osallistuu noin 400 000 kävijää, 1 700 näytteilleasettajaa ja 4 000 median edustajaa. Lounaissuomalaisia ruoka- ja matkailuelämyksiä esitellään Suomen saaristo -osastolla, jossa myös Rauman kaupunki on mukana.

Tavoitteena on saada näkyvyyttä lounaissuomalaisten yritysten ruoka- ja juomatuotteille sekä houkutella alueelle lisää matkailijoita. Kaikkiaan Suomen messuhallissa on mukana yli 80 yritystä eri puolilta Suomea.

Lounais-Suomen yhteisosaston toteutuksesta vastaavat Varsinais-Suomen MTK sekä Loura-kaupungit Turku, Uusikaupunki, Rauma ja Pori. Lisäksi Varsinais-Suomen liitto osallistuu osaston rahoitukseen. Lounais-Suomen osastolla on mukana sekä elintarvike- että matkailualan toimijoita. Osastolla tuotteitaan ja palveluitaan markkinoivat muun muassa Laitilan Wirvoitusjuomatehdas, Leipomo Rostén, Palmusto, Munax, Finnlines, Raitti 181, NAMS terttutomaatit ja Bad Santa.

Grüne Woche -messuja pidetään tärkeänä myös matkailun edistämisen näkökulmasta. Rauman kaupungin matkailupäällikkö Irene Villasen mukaan osallistuminen Grüne Woche -messuille on hieno lisä Suomen saariston kansainväliseen markkinointiin.

– Saksa on päämarkkina-alueemme. Ruokamatkailu ja paikallisuuden korostaminen ovat matkailun vallitsevia trendejä, ja Suomen Saariston tarjonta esimerkiksi kiertoreittien muodossa on sitä parhaimmillaan. Saksan markkinoita tukee myös alueen hyvä saavutettavuus, Villanen kertoo.

Grüne Woche -messut
Suomen osaston esittely

 

Kuva: gruenewoche.de/en/PressService/PressPhotos/