Ajankohtaista

Kuntien liikuntabrändit -kyselyssä kartoitetaan liikunnan merkitystä kuntien vetovoimatekijänä

Lähikuva naisen jaloista kävelemässä tennarit jalassa.

Rauman kaupunki on mukana kuntien liikuntabrändiä sekä liikunnan ja urheilun merkitystä kuntien vetovoimatekijänä kartoittavassa selvityksessä yhdessä 20 muun kunnan kanssa.

Hanke käynnistyy asukaskyselyllä, jossa selvitetään, mitä liikuntapaikkaa tai urheilutapahtumaa Raumalla kuntalaiset suosittelisivat matkailijalle. Kuntien liikuntabrändit -kyselyyn voi vastata 29.4.–12.5. osoitteessa link.webropol.com/s/kuntienliikuntabrandit. Vastaamiseen menee noin 5–10 minuuttia. Kyselyyn vastanneiden kesken arvotaan Rauma-aiheisia palkintoja.

– Vastaajat voivat myös antaa esimerkkejä kunnista, jotka ovat liikuntaan ja urheiluun liittyvien vapaa-ajanpalveluiden näkökulmasta vetovoimaisimpia, liikuntasihteeri Auli Kouru kertoo.

Kyselyn tuloksia hyödynnetään siihen osallistuvien kuntien liikuntapalveluiden kehittämistyössä erityisesti viestinnän ja kuntabrändin rakentamisessa. Kyselystä syntyvää aineistoa hyödynnetään lisäksi Jyväskylän ammattikorkeakoulun opiskelijan urheilujohtamisen opinnäytetyössä. Käytännön toteuttamisesta vastaa North Sport Consulting Oy.