Rauman kaupunki on hakenut avoimella kilpailutuksella markkinointiyhteistyökumppania kaupunkiorganisaation, sen yksiköiden ja konserniyhtiöiden käyttöön. Markkinointiyhteistyökumppaniksi ehdotetaan valittavan Kumppania Oy Porista. Päätöksen valinnasta tekee Rauman kaupunginhallitus maanantaina 20.11.

– Haimme kilpailutuksella markkinointipalveluiden kokonaisratkaisua, jossa valittu kumppani tarjoaa käyttöömme markkinoinnin strategisen suunnittelun asiantuntemusta sekä sisällöntuotannon ja markkinointiviestinnän toteuttamista, viestintäpäällikkö Raija Lehtorinne toteaa.

Hankintaa on valmistellut kaupungin markkinointitiimi, johon kuuluvat viestintäpäällikkö, kaupunginjohtaja, strateginen viestintäasiantuntija, museo- ja kulttuurijohtaja, kaupunkikehitysjohtaja ja matkailupäällikkö.

Kilpailutus oli avoinna 12.9.–16.10. Määräaikaan mennessä saapui 9 tarjousta. Tarjouksen jättivät Aava Bang Oy, Creative Crue Oy, Genero Oy, Hansdotter Oy, KMG Turku (Kari Media Group Oy), Kumppania Oy, Markkinointiosakeyhtiö i2, Unfair Lean Marketing Oy ja West Creative Oy.

Valinnan perusteena oli paras hinta-laatusuhde, jossa hinnan osuus oli 40 prosenttia ja laadun 60 prosenttia.

Sopimuskauden pituus on kaksi vuotta. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhteensä kahdella yhden vuoden pituisella optiokaudella.

– Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme pitkäaikaisen kumppanin, jonka kanssa voimme suunnitella ja toteuttaa Rauman vetovoimatekijöitä hyödyntävää nykyaikaista ja monikanavaista kaupunkimarkkinointia. Yhteistyö alkaa kehittämisohjelman laatimisella ja jatkuu Rauman identiteettiä ja imagoa vahvistavalla tavoitteellisella markkinoinnilla ja paikallisten sidosryhmien kanssa tehtävällä markkinointiyhteistyöllä, Lehtorinne sanoo.

Konserniyhtiöt voivat hyödyntää kilpailutuksen tulosta tai päättää itsenäisesti markkinointikumppaniensa käytöstä. Kaupunki voi edelleen hankkia markkinointipalveluja myös muilta yrityksiltä.