Ajankohtaista

Rauma ottaa käyttöön uuden koko kaupungin sähköisen palautepalvelun 1.6.

Ilmakuva Rauman keskusta-alueelta.

Rauman kaupungin tekninen toimiala otti viime vuonna käyttöönsä uuden sähköisen palautepalvelun. Nyt palvelu laajenee koskemaan kaikkia kaupungin toimialoja 1.6. alkaen.

Kuntalaiset voivat kirjata palautepalveluun kiitoksia, moitteita ja kehittämisehdotuksia Rauman kaupungin palveluista, toiminnasta ja päätöksenteosta. Palautetta voi antaa muun muassa katujen ja muiden yleisten alueiden kunnossapidosta sekä sosiaali- tai vapaa-ajan palveluista. Palautepalvelussa on myös helppo kertoa omasta asiakaspalvelukokemuksesta.

– Jokainen palaute on hyödyksi palvelujen kehittämisessä entistä paremmaksi, ja ne kerryttävät tietoa asukkaita yleisimmin askarruttavista kysymyksistä. Uuden järjestelmän avulla niiden käsittely on aiempaa joustavampaa ja hallitumpaa, toteaa asiakaspalvelukoordinaattori Mari Soilukari.

Lisäksi palveluun voidaan avata myös hankekohtaisia osioita esimerkiksi erilaisia projekteja varten.
Palautepalvelu ei kuitenkaan korvaa kaupungin vikailmoituspalveluita ja -numeroita.

Palautteen jättäminen ei edellytä kirjautumista, mutta rekisteröitymällä voi seurata omien palautteidensa käsittelyä ja palautteisiin saadut vastaukset kertyvät omiin tietoihin. Mukaan voi liittää kuvan tai muun liitteen sekä merkitä palautteeseen liittyvän kohteen kartalla. Järjestelmä hyödyntää Rauman karttapalvelun karttoja. Lisäksi palvelusta voi katsoa muiden antamia palautteita.

Järjestelmä on suunniteltu toimivaksi myös mobiililaitteilla.

Palautepalvelu löytyy osoitteesta www.rauma.fi/palaute