Vapaa-aika ja liikunta

Senioriranneke
Vuoden alussa ostettuihin seniorirannekkeisiin päivitetään koronan takia uusi voimassaoloaika vuoden 2021 loppuun asti.
Päivitys tehdään uimahallin kassalla elokuussa, kun uimahalli aukeaa.

Kaikki liikuntaryhmämme ovat matalan kynnyksen liikuntaa, johon kaikkien on helppo osallistua. Ryhmät sopivat siis aloittelijoillekin.
Ryhmissä tulee noudattaa voimassa olevia korona-ohjeistuksia: hyvää käsihygieniaa ja 2 metrin turvaväliä. Suurissa ryhmissä jakaannutaan 50 hengen alueisiin noudattaen myös kahden metrin turvaväliä. Ryhmiin saa osallistua vain terveenä. Pukuhuonetilojen käyttöä tulee välttää. Muutokset ovat mahdollisia.

Liikuntapalveluiden kesäryhmät 2021
Liikuntaryhmät ovat tarkoitettu kaikille ja ne ovat maksuttomia.

Maanantai

Stadionjumppa kello 9.00-10.00 (30.5. alkaen) Teollisuuskatu 19. Huonolla säällä talviharjoitteluhallissa. Lempeästi herättelevä aamujumppa joka saa jokaisen heräilemään alkavaan viikkoon. Kiihdytetään vauhti rytmikkääseen ja reippaaseen menoon. Mukaan otetaan myös lihaskuntoa, emmekä unohda venyttelyjä. Oma kuminauha ja matto mukaan.

Pihajumppa kello 11.00-11.30 (10.5. alkaen) Hirsikatu 11 sisäpihalla. Kevyt jumppa ulkona, joka sisältää pumppaavia venytyksiä ja liikeratojen ylläpitämistä. Tarvittaessa voit varata oman tuolin lähelle.

Pihajumppa kello 12.00-12.30 (10.5. alkaen) Teollisuuskatu 15 sisäpihalla. Kevyt jumppa ulkona, joka sisältää pumppaavia venytyksiä ja liikeratojen ylläpitämistä. Tarvittaessa voit varata oman tuolin lähelle.

Vaunulenkki kello 11.30-12.30 (30.5. alkaen) Lähtöpaikka uimahallin edestä, Hankkarintie 8.
Yhteislenkki vauvojen kanssa.  LOPETETTU.

Tiistai

Ulkojumppa kello 8.30-9.30 (1.6. alkaen) Kodisjoen koulun urheilukenttä, Kodisjoentie 1432. Tunnilla käymme koko vartalon läpi. Aluksi teemme aukaisevia, lämmitteleviä liikkeitä. Siitä siirrymme vähän reippaampaan menoon, lihaskuntoa unohtamatta. Lopuksi annamme venytyksen tuoda hyvää oloa. Omat jumppamatot ja mahdollisesti kuminauhat mukaan. TAUOLLA TOISTAISEKSI

Ulkokuntolaiteohjausta kello 9.30-10.30 (1.6. alkaen) Lähdepelto, Kodisjoentie 91. Kuntoportaiden luona. Lihakset kaipaavat etenkin iän karttuessa toimintaa ja ärsykkeitä, jotta toimintakyky säilyy hyvänä. Parhaiten lihasten toimintakykyä voit ylläpitää siihen kehitetyillä laitteilla. Tule siis rohkeasti kokeilemaan Rauman mainioita ulkokuntosalilaitteita. LOPETETTU.

Ulkojumppa kello 10.00-11.00 (1.6. alkaen) Vasaraisten koulun urheilukenttä, Nihattulantie 487. Tunnilla käymme koko vartalon läpi. Aluksi teemme aukaisevia, lämmitteleviä liikkeitä. Siitä siirrymme vähän reippaampaan menoon, lihaskuntoa unohtamatta. Lopuksi annamme venytyksen tuoda hyvää oloa. Omat jumppamatot ja mahdollisesti kuminauhat mukaan. LOPETETTU.

Ulkojumppa kello 12.30-13.15 (1.6. alkaen) Lapin koulun piha, Kirkkotie 6. Tunnilla käymme koko vartalon läpi. Aluksi teemme aukaisevia, lämmitteleviä liikkeitä. Siitä siirrymme vähän reippaampaan menoon, lihaskuntoa unohtamatta. Lopuksi annamme venytyksen tuoda hyvää oloa. Omat jumppamatot ja mahdollisesti kuminauhat mukaan. TAUOLLA TOISTAISEKSI

Pihajumppa kello 13.30-14.00 (4.5. alkaen) Metsolinnan sisäpihalla Metsotie 10. Kevyt jumppa ulkona, joka sisältää pumppaavia venytyksiä ja liikeratojen ylläpitämistä. Tarvittaessa voit varata oman tuolin lähelle.

Ysärijumppa kello 18.00-18.50 (1.6. alkaen) Pohjoiskehän koulun hiekkakenttä/huonolla säällä liikuntasali. Pohjoiskehä 14. LOPETETTU.

Keskiviikko

Pokejumppa kello 9.00-10.00 (2.6. alkaen). Pohjoiskehän koulun hiekkakenttä/huonolla säällä liikuntasali. Pohjoiskehä 14. Oma kuminauha ja matto mukaan. TAUOLLA TOISTAISEKSI

Ulkokuntolaiteohjausta kello 9.30-10.30 (2.6. alkaen) Kaunisjärvenpuisto, Tornelankuja 1-3. Kuntoiluvälinealue. Lihakset kaipaavat etenkin iän karttuessa toimintaa ja ärsykkeitä, jotta toimintakyky säilyy hyvänä. Parhaiten lihasten toimintakykyä voit ylläpitää siihen kehitetyillä laitteilla. Tule siis rohkeasti kokeilemaan Rauman mainioita ulkokuntosalilaitteita.  LOPETETTU.

Tasapainoryhmä kello 10.30-11.15. (2.6. alkaen) Otanlahti, Urheilukatu 17, juoksuradan merenpuoleinen pääty. Ryhmä on tarkoitettu kaikille, jotka tuntevat tarvitsevansa tasapainoharjoitusta. Teemme harjoituksia haastaen tasapainoa, sekä ylläpitäviä ja kehittäviä harjoituksia. Mukaan voi ottaa jumppamaton. TAUOLLA TOISTAISEKSI

Pihajumppa kello 13.30-14.00 (5.5. alkaen) Iltatuulen sisäpihalla Karjalankatu 11. Kevyt jumppa ulkona, joka sisältää pumppaavia venytyksiä ja liikeratojen ylläpitämistä. Tarvittaessa voit varata oman tuolin lähelle.

Pihajumppa kello 14.30-15.00 (5.5. alkaen) Tuulensuun sisäpihalla, Nortamonkatu 2. Kevyt jumppa ulkona, joka sisältää pumppaavia venytyksiä ja liikeratojen ylläpitämistä. Tarvittaessa voit varata oman tuolin lähelle.

Lenkki kello 14.00-15.00 (2.6. alkaen) Otanlahti, Urheilukatu 17, juoksuradan merenpuoleinen pääty. Lenkille ovat kaikki tervetulleita. Mennään sen hetkisen ryhmän mukaan. Voimme kävellä hyvin rauhallisestikin, nauttia ulkoilmasta ja toistemme seurasta tai mennä reippaampaa tahtia. Kävelysauvat voi ottaa mukaan. LOPETETTU.

Torstai

Stadionjumppa kello 10.00-11.00 (3.6. alkaen) Teollisuuskatu 19. Huonolla säällä talviharjoitteluhallissa. Oma kuminauha ja matto mukaan.

Pihajumppa kello 14.00-14.30 (6.5. alkaen) Riekkopolku 2 sisäpihalla. Kevyt jumppa ulkona, joka sisältää pumppaavia venytyksiä ja liikeratojen ylläpitämistä. Tarvittaessa voit varata oman tuolin lähelle.

Hiit –harjoitus kello 14.00-14.30 (3.6. alkaen) Otanlahti Urheilukatu 17, juoksuradan merenpuoleinen pääty. Hiit on oman kehon painolla tehtävä kovatehoinen intervallitreeni. TAUOLLA TOISTAISEKSI

Perjantai

Ulkokuntolaiteohjausta kello 9.30-10.30 (4.6. alkaen) Pyynpään ulkokuntoilualue, Vähäkinnontie 4A.  Lihakset kaipaavat etenkin iän karttuessa toimintaa ja ärsykkeitä, jotta toimintakyky säilyy hyvänä. Parhaiten lihasten toimintakykyä voit ylläpitää siihen kehitetyillä laitteilla. Tule siis rohkeasti kokeilemaan Rauman mainioita ulkokuntosalilaitteita. LOPETETTU.

Pihajumppa kello 10.00-10.30 (28.5. alkaen). Sahanpolku1B/Siikapolku 3A talojen parvekkeilla ja pihalla. Kevyt jumppa ulkona, joka sisältää pumppaavia venytyksiä ja liikeratojen ylläpitämistä. Tarvittaessa voit varata oman tuolin lähelle.

Sauvakävely alkaen kello 13.00  (4.6 ja 11.6. sekä heinäkuun ajan) Pohjoiskehän koulun hiekkakenttä. Pohjoiskehä 14. Tekniikassa käydään läpi oikeanlainen sauvavalinta, kävelyasento, kävelytekniikka,  lämmittelyliikkeet ja loppuvenyttelyt. Lisäksi tutustutaan terveys,- kunto,- ja tehosauvailuun sekä perehdytään rinneharjoitteluun. Omat sauvat mukaan. LOPETETTU.

Muutokset mahdollisia. Niistä ilmoitamme sivuillamme.
https://www.rauma.fi/vapaa-aika-ja-liikunta/liikunta/liikuntaryhmat/terveysliikunta-2/

Rauman Liikuntapalveluiden Facebook-sivut

Tiedustelut:tiina.malinen@rauma.fi puh. 044 793 3246

auli.kouru@rauma.fi puh. 044 793 3265