Asuminen ja ympäristö

Liikunta-, vapaa-aika- ja koulukeskus Karin kampukseen sijoitetaan kaikkiaan 39 eri taiteilijan monipuolisia teoksia. Ripustustyöt alkavat joulukuussa, ja suurin osa teoksista on paikoillaan vuoden 2023 puolella.

Sisäänkäynti

Karin kampuksen pohjoisen sisäänkäynnin eteen sijoittuu moniosainen Lähteellä-teos, jonka valmistaa kuvanveistäjä Anne Meskanen-Barman.

Sisätilat

Sisätilojen suuret tilaukset toteutettiin kolmelta raumalaiselta taiteilijalta. Pia Salon suuri maalaus asetetaan eteläisen sisäänkäynnin yhteyteen, Paavo Paunun teos aulan seinälle ja Jaakko Niemelän kuparinen teos musiikkisalien lämpiöön.

Yleiset tilat

Hj. Nortamon peruskoulun, Rauman musiikkiopiston sekä liikuntasalin ja uimahallin tiloihin kuten käytäville, portaikkoihin ja kokoushuoneisiin teoksia ovat tehneet Markku Arantila, Mari Aspola, Venla Ekebom, Kati Immonen, Jaakko Himanen, Kerttu Horila, Maria Leppänen, Nina Mantsinen, Eila Minkkinen, Jarmo Mäkilä, Mika Natri, Katri Paunu, ROP-ryhmä, Emma Rönnholm, Antti Tanttu, Nora Tapper, Niko Tiainen, Rose-Mari Torpo, Päivi Setälä ja Tiina Vainio.

Uimahalli

Nykyisestä uimahallista siirretään kaksi teosta uuteen uimahalliin. Eila Minkkisen Veden elämää ja Kerttu Horilan Sulottaret löytävät paikkansa uusista tiloista.

Muut yksittäiset teokset

Kampuksen taidetyöryhmä kiinnitti erityistä huomiota alueella asuvien taiteilijoiden teosvalintoihin ja siihen, että alueen upeiden taiteilijoiden teokset näkyvät rakennuksen käyttäjien työarjessa. Pienempiä yksittäisiä teoksia, esimerkiksi työhuoneisiin, hankittiin Kirsi Backmanilta, Mika Honkaselta, Risto Keinoselta, Hulda Leifsdottirilta, Lasse Kempakselta, Kirsi Kuusistolta, Katariina Manniolta, Meri Pauniaholta, Pentti Peuralta, Sanna Saariselta, Teuvo Salmiselta, Tarmo Thorströmilta ja Anu Sukaselta.

Karin kampukseen hankittiin myös kaksi ääniteosta, toinen Heikki Vastialalta ja toinen Raimo Luttiselta.